Tři neděle

31.03.2020, 00:27, ZŠ


Když se řekne neděle, každý/á si jistě představíme slunný druhý den víkendu se smaženým řízkem a kaší nebo s pizzou či kornoutem zmrzliny. Neděle ale přece může mít i druhý význam, a to dlouhatánský týden. Třeba hlavní prázdniny trvají 5 neděl. A u našich nechtěných prázdnin končí už neděle třetí   https://youtu.be/UA86cEAIKiU

 


Tak do práce, ať zaženeme chmury! Včera jsme trochu opakovali matematiku, dnes budeme Češtinu. Podívejte se na str.48: je tam růžový rámeček a pak cvičení 6. Oboje si přečtěte, písmena zdůvodněte; pak si napište pády 1.-7. a ze cvičení 6 ke každému vypište aspoň jeden příklad (např. 6.p.= v Krkonoších... ) Pomohu vám, že ke dvěma pádům se vám to nepodaří devil

 

 

Matematika: Dnes ještě zůstaneme u násobení = str.56/33 a tabulka 35. Až příklady vypočítáte, zkuste na kterýkoliv z nich vymyslet jakoukoliv slovní úlohu. Např. Líbí se mi ponožky s muchomůrkami. Jeden pár stojí 170,- Kč a já si koupím na každý den v týdnu, mimo neděli, kdy nosím celý den pyžamo, jedny. Kolik zaplatím?

 


Vlastivěda červená: Karel IV. měl celkem dost dětí (viz minulý týden). A na to, jak vládly, se podívejte na „Lva“ (díly 40, 41 a 42). Data z videí si pak ověřte v knize Vlastivědy na str. 28 a 29.

 


A rovnou se můžete podívat i na díl 25 (O Bruncvíkovi). Vypráví se v něm o našem dalším státním symbolu. Taky je tam hezky vysvětleno, jak vznikají pověsti = něco je pravda, něco si přidá vypravěč, něco posluchač. Ostatně další takový příklad najdete v Čítance v článku „O zpívající lípě v Telecím“. Porovnejte: jaké jsou skutečné základy/původní příběhy obou pověstí? To je váš úkol na dnešní Čtení.

 


A ještě jedna drobnost: určitě už jste popsali/y, pokreslili/y a „porýsovali/y“ celou Příšeru a hodně dalších papírů. Schraňujte si je prosím v nějakých deskách, abyste mi je, až se tahle karanténa přežene, mohli/y všechny naráz ukázat  wink

 


Na shledanou zase zítra,
vaše třídní učitelka J.J.
 

 
« Zpět