ZŠ Špitálská v Anglii

07.04.2014, 11:43, ZŠ

LONDÝN, WINDSOR 8.-12.3.2014
Jako každý školní rok jsme se opět vypravili do Anglie vyzkoušet si naše jazykové znalosti nejen v hostitelských rodinách, ale i při každodenních situacích ve městě.
Odjížděli jsme od naší školy v sobotu krátce po poledni a projeli Německo, Belgii a Francii. V Calais jsme prošli celní kontrolou a nalodili se na trajekt, který nás převážel přes La Manche do Doveru. Hodinu na trajektu jsme mohli příjemně strávit v tamních obchůdcích s občerstvením, posezením v příjemných křeslech nebo procházkou v nejvyšší části lodě s vyhlídkou na Atlantský oceán.

První den nám začal návštěvou Londýna – nedělní ráno jsme začali procházkounejstarším parkem Greenwich, jenž protíná nultý poledník v areálu Královské observatoře. Odtud jsme viděli největší muzeum námořnictví ve Velké Británii – National Maritime Museum. Procházkou klidným nedělním ránem jsme si prohlíželi malebná staroanglická zákoutí a dostali se tak na Tower Bridge, u kterého stojí hrad Tower of London. Navštívili jsme tuto pevnost, kde jsme obdivovali nejen strážce Toweru – „beefeaters“ a hejno krkavců (legenda praví, když krkavci opustí Tower, království se zhroutí), ale co ovšem bylo nejdůležitější, byl Jewel House – královská klenotnice s korunami královny. Na břehu Temže je přistaven také válečný křižník HMS Belfast. Procházkou jsme se přiblížili k druhé největší katedrále na světě – St.Paul Cathedral. Uvnitř jsme se zaposlouchali do varhanní hudby a odpočinuli si. Poté jsme pokračovali přes čínskou čtvrt SOHO na tržiště Covent Garden, kde jsme obdivovali místního umělce při zpěvu Verdiho árií nebo černošského kytaristu. Následovalo náměstí Trafalgar Square s pomníkem admirála Nelsona a londýnskou galerií The National Gallery. Odtud jsme již odjížděli autobusem na ubytování do rodin jihovýchodně od Londýna do Dartfordu a okolních městeček.
Přivítání v rodinách bylo vřelé, bydlení v anglickém malém domku bylo útulné a hostitelé si s námi rádi povídali. Tvrdili, že české děti jsou nejhodnější – nejhorší výchovu údajně pozorují na francouzských a německých dětech. Musím podotknout, že letos jsme s hostitelskými rodinami byli nejspokojenější.
Druhý den ráno jsme se vypravili autobusem do nedalekého královského městečka Windsornavštívit Windsor Castle – největší obydlený zámek na světě, bývalé sídlo anglických králů a víkendová rezidence královny Alžběty II. Po prohlídce zámku jsme se procházkou přiblížili do městečka Eaton k Eaton College – k nejstarší a nejelitnější chlapecké soukromé škole založeném Jindřichem VI. Zde studovali princové královské rodiny - Harry a William. Odpoledne jsme strávili v muzeu voskových figurín – Museum Madame Tussauds, Viktoria and Albert Museum – muzeum nejrozsáhlejší kolekce užitého umění na světě se svými síněmi stříbra, módy, architektury, sochařství a nakonec ještě Natural History Museum – přírodovědecké muzeum seznamující s životem na Zemi a se Zemí samotnou. Odtud návrat do rodin.
Třetí denjsmezačali procházku od Houses of Parliament a hojně fotografovali Big Ben, Downing Street Nr.10 - sídlo ministerského předsedy, Westminster Abbey – katedrála, kde jsou pohřbeni angličtí panovníci a významní lidé, spisovatelé. Přes St. James´s Park jsme se dostali před Buckingham Palace – sídlo královny Alžběty II., poté k Hide Parku a ulicemi k náměstí Piccadilly Square– náměstí plné barevných neonů a světelných reklam, divadel a kin. Na závěr jsme si nechali jízdu na London Eye – pohled na večerní Londýn ze 135 m byl opravdu úžasný!! Odjezd byl z náměstí Trafalgar Square.
Děkujeme moc naší úžasné a milé paní průvodkyni Martině Tycarové, zodpovědným pánům řidičům a CK JH Travel .