Hezké prázdniny 7.B
Všem vám přeji hezké prázdniny, užijte si léto a pohodu!!!
Celý článek...Důležité!!!!!!! Odevzdání učebnic a klíče od šatní skříně, předávání vysvědčení.
Moje milá 7.B:-)
Zde máte informace ohledně odevzdání učebnic ze 7.ročníku a klíče od šatní skříňky.
Nové učebnice do 8.ročníku dostanete až v září. Budete mít chemii, tak na ni pozor!
Je důležité, aby každý z vás odevzdal učebnice ze 7.ročníku nepoškozené a všechny dle uvedeného seznamu, totéž klíč od šatní skříňky.
Jste rozděleni do 2 skupin, není možné nepřijít ve stanovený termín.
Pokud nějakou učebnici někdo poškodil, zaplatí škodu, je nutné si s sebou vzít drobné peníze na případné zaplacení škody.
Učebnice budou případně zalepené, nepotrhané stránky a poznámky, pokud někdo psal tužkou do učebnic, budou vygumované. Každý by měl mít každou svoji učebnici podepsanou v tabulce na konci učebnice.
Nebude moc času ve škole dávat učebnice do lepšího stavu, proto si musíte vše připravit doma, případné drobnosti můžete rychle dodělat ve škole, pokud si přinesete lepenku, gumu a nůžky.
Nezapomeňte si vzít všechny vaše věci ze třídy - kufříky Vv, výkresy, věci z lavic a skříní, taktéž si vykliďte své šatní skříňky, odevzdáte klíč od šatní skříňky spolu s učebnicemi!
Upozorňuji, pokud někdo z vás toto nesplní, nedostane poslední den vysvědčení!
Slavnostní předávání vysvědčení a ukončení školního roku proběhne v pátek 26.6.2020 ve škole, všichni na mě budete čekat slušně před školou (nerad bych musel někoho napomínat ve slavnostní den nebo dávat kázeňský postih), kde si vás v 8:20 vyzvednu a půjdeme společně do třídy, není možné přijít pozdě!
Pokud někdo neodevzdal čestné prohlášení a přijde v úterý poprvé po delší době do školy, musí vzít čestné prohlášení s sebou. Všichni budou mít s sebou ŽK.
Skupiny a seznam učebnic viz.níže.
Celý článek...Zápisový lístek
Pro rodiče žáků, kteří se dostali na gymnázium!
Nezapomeňte si nechat potvrdit zápisové lístky. Paní ředitelka je zítra ve škole do 10 hodin, potom až po dvanácté. Zápisový lístek musí být vyplněný. Vzor najdete na internetu. Pokud potřebujete poradit, stavte se za mnou. Od osmi hodin jsem ve škole.
Dana Kolářová
Celý článek...Konec školního roku - informace
Vážení rodiče, milí žáci 7.B
věnujte, prosím, pozornost informacím na web.str.školy ve složce Aktuality ohledně organizace konce školního roku.
Celý článek...Konzultace od 8.6.2020
Vážení rodiče, milí žáci 7.B,
sledujte, prosím, webové stránky školy a zvláště pak si přečtěte aktuální sdělení vedení školy o možnosti účasti na nepovinných konzultacích pro 2.stupeň ve vybraných předmětech. Je nutné dodržet všechny podmínky pro účast na těchto konzultacích, zvlástě pak dodržovat hygienická pravidla ve zvýšené míře a chránit zdraví své i ostatních přítomných ve škole!
Zájemci o konzultace si musí s sebou do školy přinést vyplněné Čestné prohlášení (odevzdají ho na první konzultaci učiteli daného předmětu), ŽK, psací potřeby, pití a svačinu.
Obědy zajištěny nebudou, přezouvat se nemusí.
Celý článek...Přijímací zkoušky nanečisto
Čekají vás přijímací zkoušky? Chcete vědět, jak by to dopadlo? Připravili jsme pro vás Přijímačky nanečisto online, které proběhnou v neděli 31. 5. 2020 tak, abyste mohli vašeho budoucího středoškoláka porovnat s jeho vrstevníky na základě výsledků testu z českého jazyka a matematiky.
Přijímačky nanečisto online
Přijímačky nanečisto online jsou generálkou se vším všudy na ostré přijímací zkoušky. Jedná se o reálnou simulaci přijímacích zkoušek s podrobnými výsledky, analýzou vaší šance na přijetí, zkrátka o přijímačky nanečisto.
Přijímačky nanečisto online jsou určeny pro žáky 5., 7. a 9. tříd, kteří se chtějí na poslední chvíli porovnat s stovkami dalších řešitelů a odbourat tak strach z neznámého.
Co je součástí Přijímaček nanečisto online:
online test z českého jazyka a matematiky
vyhodnocení testů se srovnáním řešitelů
podrobná analýza vašich výsledků v brožuře
PDF Jak na přijímačky
šance na přijetí
K Přijímačkám nanečisto online si můžete přiobjednat VIDEOROZBOR řešení jednotlivých úloh krok za krokem za 190 Kč. Díky Videorozboru si budete moct na videu přehrát řešení celých testů a ujistit se, že vámi zvolený postup je správný.
Kdy se budou Přijímačky nanečisto online konat?
V neděli 31. 5. 2020. Vzhledem k tomu, že zkouška proběhne online, budete mít možnost ji vykonat kdykoli v rozmezí od 8:00 do 20:00.
Abyste si byli jisti, že jste na online formu připraveni a vše bude fungovat, jak má, připravujeme pro vás krátký cvičný test, který si můžete vyzkoušet předem.
Jak dlouho budou Přijímačky nanečisto online trvat?
Délka trvání testu je shodná s časovou dotací ostrých přijímacích zkoušek, je to tedy:
test z matematiky / 70 minut /
test z českého jazyka / 60 minut /
Doporučujeme postupovat v pořadí matematika, poté český jazyk jako u ostrých přijímacích zkoušek včetně pauzy mezi oběma testy (alespoň 15 minut). Vše si pečlivě naplánujte a poslední test začněte řešit nejpozději v 18 hodin, ideálně dříve.
Co je třeba k absolvování Přijímaček nanečisto online?
Zkouška proběhne ve vašem prohlížeči, proto je potřeba mít počítač s internetovým připojením. Vedle si připravte si psací a rýsovací potřeby, láhev s vodou.
Výsledky testů vám budou zobrazeny okamžitě po jeho vyplnění, ale budou se měnit, jak testy budou ukončovat další děti. Konečný výsledek a porovnání s ostatními tak uvidíte až přibližně ve 22 hodin. Na zveřejnění podrobné brožury s výsledky vás upozorníme e-mailem během pondělí 1. 6. 2020.
Kolik Přijímačky nanečisto online stojí?
Ke zkoušce se můžete přihlásit za cenu 490 Kč.
Uzávěrka přihlášek proběhne ve čtvrtek 28. května 2020 ve 20:00.
PŘIHLÁSIT SE
www.scio.cz
Milí páťáci, sedmáci a deváťáci, na www.scio.cz máte k přijímačkám zkušební online test zdarma.
Český jazyk
Videokonference tento týden VE STŘEDU 10. 6. 2020 NEMŮŽE PROBĚHNOUT. Z ORGANIZAČNÍCH DŮVODŮ JI MUSÍM ZRUŠIT.
KONZULTACE JSEM ROZŠÍŘILA JEŠTĚ O JEDEN TERMÍN.
TENTO TÝDEN BUDE KONZULTACE JEŠTĚ VE ČTVRTEK, JAK JE TO V PLÁNU - 11. 6. 2020 OD 10:00 DO 10:45.
PŘÍŠTÍ TÝDEN - KONZULTACE - pondělí 15. 6. 2020 - 10:00 - 10:45 - 1. SKUPINA
Jolanka, Barunka Č., Martin, Eliška, Toník, David, Hynek, Adélka, Adam S.
KONZULTACE - úterý - 16. 6. 2020 - 10:00 - 10:45 hodin - 2. SKUPINA
Robin, Tomáš, Petr, Eliáš, Barunka O., Kája, Michal
KONZULTACE - čtvrtek - 18. 6. 2020 - 10:00 - 10:45 hodin - 3. SKUPINA
Dan, Katka, Jirka, Kristinka, Jakub, Filip
Pokud to jen bude možné, přijďte, ráda Vás uvidím. Uděláme si i pořádek v učivu na konci školního roku, zhodnotíme naši práci, probereme, čemu dostatečně nerozumíte.
VIDEOKONFERENCE - ÚTERÝ 9. 6. 2020 BUDE PŘELOŽENA NA STŘEDU 10. 6. 2020 VE STEJNÝCH ČASECH A SKUPINÁCH
Děkuji za pochopení, ale musím pracovně mimo budovu školy.
MLUVNICE - 4. 6. 2020
1) Přívlastek shodný a přívlastek neshodný
vlněný svetr - svetr z vlny
Podle tohoto vzoru udělej z učebnice str. 119/cv. 3 - napiš celé věty podle příkladu:
PŘÍKLAD: Úbočí hor se pokryla prvním sněhem. - Horská úbočí se pokryla prvním sněhem.
2) Větný rozbor:
(Urči slovní druhy + vyznač závislost + určení větných členů)
Vzdělání šíříme do nejširších vrstev obyvatelstva.
3) Vedlejší věty:
Urči větu hlavní a vedlejší, podtrhni je, vzorec souvětí, o jaké souvětí se jedná, důležité - nesmí chybět otázka na vedlejší větu a pak druh vedlejší věty
Princezna políbila žábu, která seděla na kameni.
Nezdá se, že bude lépe.
Maminka odjela do lázní, aby se tam léčila.
Děti křičely, až nám uši zaléhaly.
Půjdeme se koupat, když bude hezky.
Sloh a literární výchova - děkuji za doposílání dvou úkolů ze slohu a dvou úkolů z literární výchovy
Kdo nepošle do pátku 5. 6. 2020, budu počítat jako nesplněný úkol.
MLUVNICE - 2. 6. 2020
V úterý budeme mít opět on line výuku mluvnice ve stejných časech a skupinách.
Připravte si vypracované úkoly z 28. 5., vše si společně překontrolujeme, dále sešit nebo papír a učebnici českého jazyka.
Nemám ode všech ještě úkoly z 28. 5. 2020, dopošlete mi do zítřka do 8:30 hodin.
Nemám od všech ještě úkoly z literatury a slohu. Ve středu vypíši jména těch, kdo mi ještě vše nezaslal, popř. budu volat rodičům, aby vás na to upozornili.
MLUVNICE - 28. 5. 2020
1) Nad slovy napiš číslicemi slovní druhy a pak podtrhni zájmena a pod nimi urči a zapiš , o jaký druh zájmena se jedná:
Každý z vás, kdo splnil všechny úkoly, si vybere nějakou odměnu.
Jaká z vašich odměn se vám nejvíce líbila?
Žádná z odměn, které byly v klobouku, nezbyla.
2) Větný rozbor:
(Urči slovní druhy + vyznač závislost + určení větných členů)
Na jaře na naší zahrádce za domem rozkvetly červené a žluté tulipány.
3) Urči větu hlavní a vedlejší, podtrhni je, vzorec souvětí, o jaké souvětí se jedná, důležité - nesmí chybět otázka na vedlejší větu a pak druh vedlejší věty
Dostaneš jedničku, určíš-li všechna souvětí správně.
Honza zabil draka, aby si mohl vzít princeznu.
Když budeš dodržovat rady lékaře, brzy se uzdravíš.
Pustili jsme si televizi, protože začínala pohádka.
Vzali jsme to zkratkou, kterou nám poradili.
Jakmile se setmělo, vydali jsme se na cestu.
Všem se zdálo, že situaci už nelze změnit.
Utíkali jsme, jako by nás někdo honil.
LITERÁTNÍ VÝCHOVA - 27. 5. 2020
prosím, všichni, kdo ještě neposlali zadané úkoly, dopošlete je do 3. 6. 2020 -
čtenářský list - Jack London - Rozdělat oheň
čtenářský list - libovolná četba knihy dle vlastního výběru
SLOH - 26. 5. 2020
prosím, všichni, kdo ještě neposlali zadané úkoly, dopošlete je do 2. 6. 2020 -
životopis Aloise Jiráska a svůj strukturovaný životopis
Mluvnice - 25. 5. 2020 -
připomínám zítřejší - úterý 26. 5. 2020 - videokonferenci - ve stejný čas a stejné skupiny, připravte si vypracované úkoly, sešity nebo papíry a učebnici českého jazyka
Nemám ještě od všech zaslané úkoly, dopošlete mi je, abychom mohli zítra začít pracovat hned s kontrolou a pokračovat dále s procvičováním nové látky - věty vedlejší příslovečné účelové a podmínkové. Ve škole jsme se je již učili, ale nyní si je znovu vysvětlíme a budeme procvičovat.
MLUVNICE - 22. 5. 2020
1. Zopakujte si samostatně slovní druhy, druhy přídavných jmen, zájmen a číslovek.
2. Určete mluvnické kategorie a vzory a pošlete:
na poli -
s přáteli -
v polévce -
bez nálady -
koukat na televizi -
v temné místnosti -
s mladšími kamarády -
potkal Karlovy kamarády -
skáčou -
vybudovali -
vyzkoušíme -
3. Nad slovy napiš číslicemi slovní druhy a pak podtrhni zájmena a pod nimi urči a zapiš , o jaký druh zájmena se jedná:
S mým malým bratrem a našimi kamarády přijdeme zítra všichni za tebou.
Vezmi si s sebou i svačinu.
Kdo si zapomene doma plavky, nebude se moci koupat v našem bazénu.
Čí je ten batoh?
Nikdo si nic nezapomněl.
VĚTY OPIŠ, PODTRHNI ZÁJMENA A NAD NĚ NAPIŠ DRUH, NEVYPISUJ.
MLUVNICE - OMLOUVÁM SE, ALE POČÍTAČ VE ŠKOLE MĚ ZLOBIL, ŘEŠILA JSEM TO SE SPRÁVCEM SÍTĚ.
NÁHRADNÍ VIDEOKONFERENCE BUDE PŘESUNUTA NA PÁTEK 22. 5. 2020 VE STEJNÉ OBVYKLÉ ČASY A STEJNÉ SKUPINY.
PŘIPRAVTE SI, PROSÍM, POSLEDNÍ ÚKOL ZE 14. 5., UČEBNICI A PAPÍRY ČI SEŠITY NA PSANÍ.
Mluvnice - připomínám - zítra ve středu 20. 5. - VIDEOKOFERENCE - stejné skupiny a ve stejné časy
LITERÁRNÍ VÝCHOVA - 20. 5. 2020
Čítanka - str. 144 - 148 John Steinbeck - Ryzáček
- přečtěte
- do sešitu LV vytvořte zápis - název úryvku, autor, překladatel
- krátce o autorovi
- hlavní postavy
- odpověď na 1. otázku ze str. 148 - Co pro Jodyho poník znamenal a jak zasáhl do jeho života?
SLOH - 19. 5. 2020
Učebnice str. 168 - Strukturovaný životopis
- přečtěte
- do 29. 5. vypracujte a pošlete VÁŠ strukturovaný životopis podle tohoto příkladu
Strukturovaný životopis má svá pravidla a části - na str. 167 ve žlutém poli máte 5 částí tohoto životopisu - přečtěte si je a i podle této osnovy sestavte svůj a zašlete mi v termínu do 29. 5. 2020
MLUVNICE - 18. 5. 2020 - PŘIPOMÍNÁM:
VIDEOKONFERENCE BUDE TENTOKRÁT VE STŘEDU 20.5.2020 VE STEJNÉM ČASE A PO SKUPINÁCH, JAK JSME TO MĚLI PŘEDCHÁZEJÍCÍ TÝDNY.
Připravte si vypracované úkoly ze 14. 5. 2020, vše si překontrolujeme, vysvětlíme a podíváme se na další druh vedlejších vět - k tomu bude nutná i učebnice, sešit či papíry.
Do úterý 19. 5. do 12:00 mi ještě pošlete úkoly ti, kdo mi je ještě neposlali. Připomínala jsem vám to i e-mailem.
Zopakujeme si i zájmena a číslovky - podívejte se na jejich druhy.
PŘIHLAŠOVÁNÍ NA: https://zs-spitalska.webex.com/meet/nidlova
1. skupina: 9:00 - 9:45 hodin
Jolanka, Barunka Č., Martin, Eliška, Toník, David, Hynek, Adélka, Adam S.
2. skupina: 10:00 - 10:45 hodin
Robin, Tomáš, Petr, Eliáš, Barunka O., Kája, Michal
3. skupina: 11:00 - 11:45 hodin
Dan, Katka, Jirka, Kristinka, Jakub, Filip
Těším se, doufám, že se opět přihlásíte v plném počtu.
MLUVNICE - 14. 5. 2020
omlouvám se všem, ale aktualizoval se mi počítač a měla jsem s ním trochu problém, teď je již vše v pořádku.
Úkoly z tohoto dne mi pošlete do úterý 19. 5. 2020.
VIDEOKONFERENCE BUDE TENTOKRÁT VE STŘEDU 20.5.2020 VE STEJNÉM ČASE A PO SKUPINÁCH, JAK JSME TO MĚLI PŘEDCHÁZEJÍCÍ TÝDNY.
V úterý budeme ještě se všemi pedagogy ve škole vytvářet systém vyučování 1. stupně, proto jenaše videokonference přeložena na středu, tolik na vysvětlení.
1) Vedlejší věty:
urči větu hlavní a vedlejší, podtrhni je, vzorec souvětí, o jaké souvětí se jedná, důležité - nesmí chybět otázka na vedlejší větu a pak druh vedlejší věty
Všude, kam se jen podíváš, uvidíš jen řepné lány.
Je nutné, aby napsal ten dopis.
Dej mi tu knihu, kterou jsi včera četl.
Vezmi si s sebou jen to, bez čeho se neobejdeš.
Hned, jak napíšeš úkoly, přines je k podepsání.
Budeme pořádat kurz, který bude spojen s hypnózou.
2) Větné rozbory:
P(slovní druhy + závislost + určení větných členů)
Po návratu se mu udělalo špatně.
Model letadla se snesl k zemi obloukem.
3) Učebnice str. 77/cv. 2 - napiš podle vzoru celé cvičení - vlastnostivyjádřete odvozeným přídavným jménem a zakroužkujte barevně příponu i s koncovkou.
Pošlete s ostatními úkoly této hodiny
VZOR: časopis pro ženy - ženský časopis
předmět ze železa - železný předmět
.......
LITERÁRNÍ VÝCHOVA - 13. 5. 2020
Překontrolujte si sešit Literární výchovy, abyste v něm měli všechny zápisy podle zadávání úkolů od 11. 3. 2020 - podtrhat, překontrolovat pravopis, úpravu a samozřejmě úpravu.
ÚKOL: Vyberte si 1 knihu, kterou jste v poslední době četli a udělejte literární list, který mi pak do 3 týdnů začnete posílat.
Literární list má mít tyto části:
- název knihy
- autor
- překladatel, pokud nejde o českého spisovatele
- ilustrátor
- nakladatelství
- stručná zmínka o spisovateli
- hlavní postavy
- stručný obsah knihy
- na závěr její krátké zhodnocení
Úkol z Čítanky vám tedy nyní dávat nebudu 14 dní, abyste měli čas vypracovat pracovní list.
Poté budou následovat opět úkoly z Čítanky.
SLOH - 12. 5. 2020
Jak jsme dnes spolu hovořili, začněte mi posílat Životopis ALOISE JIRÁSKA, již jsem ho od pár dětí dostala. Máte čas do čtvrtka 14. 5. 2020 do 14:00 hodin. Vytisknu si je, pročtu si všechny práce a pak v úterý na videokonferenci si o pracích povíme.
MLUVNICE - 11. 5. 2020
děkuji za zaslané úkoly ze 7. 5. 2020 -
připravte si je na videokonferenci, která bude probíhat v úterý 12. 5. 2020 - skupiny jsou rozepsány níže, jsou stejné jako minulý týden. Vše si opět z minulého úkolu překontrolujeme, vysvětlíme a budeme dále procvičovat číslovky a mluvnické kategorie, větný rozbor a druhy vedlejších vět. Připravte si tedy i sešit nebo papíry a učebnici českého jazyka.
Tentokrát bude videokonference bez kamery, budu ve škole.
PŘIHLAŠOVÁNÍ NA: https://zs-spitalska.webex.com/meet/nidlova
1. skupina: 9:00 - 9:45 hodin
Jolanka, Barunka Č., Martin, Eliška, Toník, David, Hynek, Adélka, Adam S.
2. skupina: 10:00 - 10:45 hodin
Robin, Tomáš, Petr, Eliáš, Barunka O., Kája, Michal
3. skupina: 11:00 - 11:45 hodin
Dan, Katka, Jirka, Kristinka, Jakub, Filip
Těším se, doufám, že se opět přihlásíte v plném počtu.
MLUVNICE - 7. 5. 2020
1) Vedlejší věty:
urči větu hlavní a vedlejší, podtrhni je, vzorec souvětí, o jaké souvětí se jedná, důležité - nesmí chybět otázka na vedlejší větu a pak druh vedlejší věty
Žena, jež nekřičí, je světice.
Děti tak pozorně poslouchaly, že ani nedýchaly.
Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.
Když ptáčka chytají, pěkně mu zpívají.
Šel tam, kam ho nohy nesly.
2) Větné rozbory:
(slovní druhy + závislost + určení větných členů)
Odpoledne si v parku hrálo malé dítě.
Petr se lehce dotkl mé ruky.
3) Urči druhy číslovek:
troje - stý - několikátý -
několik - třikrát - deset -
4) Učebnice str. 54/cv. 1 - PŘEPIŠ A DOPLŇ:
LITERATURA - 6. 5. 2020
Čítanka - str. 163 - 164 - Ota Pavel - ukázka - KONCERT
- do sešitu LV krátce o spisovateli ze str. 163 + přečíst ukázku a zamyslet se nad otázkami ze str. 164 - příští hodinu se k ukázce vrátíme a pomocí otázek rozebereme.
- do sešitu LV zapsat i s vysvětlením význam těchto slov:
dragoun -
uhlířina -
vrš -
pumpky -
krinolína -
SLOH - 5. 5. 2020 - připomínám ještě jednou - životopis Aloise Jiráska na 12. 5. 2020
ÚKOLY Z MLUVNICE JSEM NEDOSTALA OD: Barunky Č., Robina, Barunky O., Káji, Katky, Jakuba a Filipa. Zítra je při výuce budeme kontrolovat.
MLUVNICE - děkuji za zaslané úkoly z 30. 4. 2020 -
připravte si je na videokonferenci, která bude probíhat v úterý 5. 5. 2020 - skupiny jsou rozepsány níže, tentokrát na 3 skupiny, aby nám to šlo lépe. Vše si z minulého úkolu překontrolujeme, vysvětlíme a budeme dále procvičovat zájmena, větný rozbor a druhy vedlejších vět. Připravte si tedy i sešit nebo papíry a učebnici českého jazyka.
PŘIHLAŠOVÁNÍ NA: https://zs-spitalska.webex.com/meet/nidlova
1. skupina: 9:00 - 9:45 hodin
Jolanka, Barunka Č., Martin, Eliška, Toník, David, Hynek, Adélka, Adam S.
2. skupina: 10:00 - 10:45 hodin
Robin, Tomáš, Petr, Eliáš, Barunka O., Kája, Michal
3. skupina: 11:00 - 11:45 hodin
Dan, Katka, Jirka, Kristinka, Jakub, Filip
Těším se, doufám, že se přihlásíte v plném počtu.
MLUVNICE - 30. 4. 2020 - vypracované pošlete do neděle 3. 5. 2020, v úterý si uděláme kontrolu a budeme dále procvičovat probrané učivo
Děkuji všem, kteří se přihlásili na video výuku.
Musím pochválit 1. skupinu, pracovala velmi pěkně. 2. skupina pracovala hůře.
Vzhledem k této zkušenosti předělám obsazení skupin a zítra vám je napíši.
S největší pravděpodobností vytvořím 3 skupiny na dopolední hodiny na úterý 5. 5. 2020, čas a jména výukytedy napíši zítra.
1) Vedlejší věty:
urči větu hlavní a vedlejší, podtrhni je, vzorec souvětí, o jaké souvětí se jedná, důležité - nesmí chybět otázka na vedlejší větu a pak druh vedlejší věty
Slunce ozářilo stráně, které byly porostlé mohutnými duby a buky.
Rodina divokých kachen rozvážně brázdila hladinu zátoky, jež se leskla jako zrcadlo.
Táborák, který vesele praskal u našich nohou, znamenal v noci ostrůvek světla.
Vysvětlil jsem mu, jak jsem začínal.
Potěšilo nás, že naše družstvo závod vyhrálo.
Jakmile se seznámili, hned si padli do noty.
Udělal jsem to tak, jak bylo uvedeno v návrhu.
Všude, kde se cítíš dobře, můžeš být doma.
2)
Větné rozbory:
Vzdělání šíříme do nejširších vrstev obyvatelstva.
V dřevěných obkladech stěn nezvykle zapraskalo.
a) Urči slovní druhyb) Vyznač, urči a popiš všechny větné členy
Literární výchova - 29. 4. 2020
Čítanka str. 158 - 162
Přečti a udělej zápis do sešitu Literární výchovy:
- název ukázky
- autor
- Hlavní myšlenka
- odpověď na otázku z textu:
Vznešené věci jsou plny tajemství. Projdeš-li utrpením a poznáním, jsi jiný člověk, jsi o stupeň výš.
- vysvětli vlastními slovy
Pročti si vysvětlivky pod čarou pod ukázkou na str. 162
SLOH - 28. 4. 2020
Učebnice str. 170 - Životopis spisovatele Jaroslava Foglara - přečtěte si a do sešitu SLOHU vypracujte životopis Aloise Jiráska podle tohoto vzoru.
Na tuto páci máte 14 dní do 12. 5. 2020, pište úhledně, nezapomeňte na odstavce.
Na konzultačních hodinách si životopisy vyhodnotíme.
MLUVNICE - 27.4.2020
Ve čtvrtek se nám videokonference - učení z mluvnice docela povedlo.
Takto bychom se učili vždy každé úterý a na čvrtek bych vám zadávala písemné úkoly, které mi vždy do následujícího pondělí pošlete ke kontrole.
1. skupina: od 9:30 do 10:15
Dan, Jolanka, Robin, Barunka Č., Martin, Tomáš, Eliška, Toník, David, Petr a Katka
2. skupina: od 10:30 do 11: 15
JIrka, Eliáš, Kristina, Hynek, Barunka O., Jakub, Adélka, Kája, Adam, Michal, Filip
Probereme si vedlejší věty, podíváme se na vedlejší věty přívlastkové a uděláme si několik větných rozborů.
Mějte připravenou učebnici z českého jazyka, sešit nebo papíry, budeme psát.
ČESKÝ JAZYK - závada stránek třídy 7.B se řeší, bude odstraněna do dvou dnů. Děkujeme za strpení.
Čtvrteční výuka MLUVNICE 23. 4. 2020 by měla být formou videokonference od 13:00 do 14:00 hodin.
POKUD SE NÁM TO BUDE DAŘIT, BUDEME MÍT TÍMTO ZPŮSOBEM VŽDY VE ČTVRTEK TAKTO VYUČOVÁNÍ Z ČESKÉHO JAZYKA.
PŘIHLAŠOVÁNÍ NA: https://zs-spitalska.webex.com/meet/nidlova
LITERÁRNÍ VÝCHOVA - 22. 4. 2020
Připomínám úkol z minulé hodiny literatury - čtenářský list - Čítanka str. 135 - 143
- dnešní úkol - Čítanka str. 152 - 157
- přečíst a zápis do sešitu LV - název ukázky, autor, hlavní postavy
Odpovědi na otázky z textu ukázky též do sešitu - písemně:
1) Proč se lidé dostávají do problémů?
2) Vypiš ještě další dědečkovy myšlenky
SLOH - 21. 4. 2020
do sešitu slohu: učebnice str. 169/ žlutý rámeček - Téma: ŽIVOTOPIS
Složky životopisu: loňského roku jsme se tomuto tématu také věnovali - dnes si zapište do sešitu Slohu ze žlutého rámečku 5 složek životopisu - osnovu: vypište vždy, co do složky patří:
1. Osobní údaje - .......................
2. Dosažené vzdělání - .................................
3. Dosavadní pracovní zkušenosti - ................................
4. Ostatní schopnosti a dovednosti - .............................
5. Doplňující informace - ..........................................
MLUVNICE - 20. 4. 2020 -zasílejte nejdéle do čtvtka 23. 4. 2020
1) Učebnice str. 74/ cv. 6 a) + b) - napiš dle příkladu:
vzdělaný - vzdělanec - vzdělanost
2) Větný rozbor:
Už na chodbě jsem cítil vůni cukroví.
a) Urči slovní druhy
b) Vyznač, urči a popiš všechny větné členy
c) urči mluvnické kategorie:
na chodbě -
vůni -
cukroví -
cítil jsem -
3) Urči vedlejší věty: (podtrhni hlavní a vedlejší větu, zapiš vzorec souvětí, jaké je to souvětí, napiš otázku na vedlejší větu a druh vedlejší věty):
Přál si, aby rodiče přijeli co nejdříve.
Kdo nic nedělá, nic nepokazí.
Když ptáčka chytají, pěkně mu zpívají.
Jak si kdo ustele, tak si lehne.
Na dovolenou chceme jet někam, kde je teplo.
MLUVNICE - 16. 4. 2020 - zasílejte nejdéle do pondělí 20. 4. 2020 - nutné
Příští týden bych vám napsala, jak se připojit na videokonferenci, určila dopolední čas a mohli bychom látku probrat jiným způsobem. Také bychom se slyšeli i viděli. Jednalo by se o čtvrtek. Pokud to bude vše v pořádku, pokračovali bychom tak 1x za týden místo mluvnice.
1) Učebnice str. 66/cv. 2 - celé cvičení napište podle vzoru:
jasná noc x tmavá, temná noc
2) Větný rozbor:
Nasliněným malíčkem jsme zjišťovali směr větru.
a) Urči slovní druhy
b) Vyznač, urči a popiš všechny větné členy
c) urči mluvnické kategorie:
malíčkem -
směr -
větru -
nasliněným -
zjišťovali jsme -
Těším se, Alena Nídlová
Celý článek...Výtvarná výchova na 26.3.
Do neděle do večera 29.3. mi prosím pošlete fotogarfie svých výtvorů, viz níže na vseticek@zs-spitalska.cz
Minule jste si vše promysleli a navrhli, kdo ještě nemá nápověda na www.3dprogram.eu, vyberte si hřiště a pomalu začněte provádět realizaci na čtvrtku A4 samozřejmě 3D
Připravte si návrh dětského hřiště, jak by mělo vypadat dle vašich představ. Zahrajte si na architekta a designéra. Tužkou na jakýkoliv papír. Děkuji Petr Všetíček
Středa 25.3.2020, Zeměpis 7.B
Středa 25.3.2020, Zeměpis 7.B
Přečíst si: Hospodářství Asie.
DĚ 24.3.
ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ ZA JAGELLONCŮ
Vladislav Jagelonský
Uč. str 85 – do sešitu překresli diagram panovníků, pročti si výklad a udělej stručné výpisky
Matyáš Korvín a křížová výprava proti Čechám
Matematika - úkoly na 20.3.2020
Zdravím vás všechny a věřím, že jste fit i všichni z vaší rodiny! Vím, že není jednoduché takto pracovat a pochopit hned některé učivo, ale jak vás znám, snažíte se zadané úkoly plnit pečlivě, jak jen můžete, jak geometrii, tak i aritmetiku.
Vydržte, musí být líp. V.Zb
Celý článek...DĚ 20.3.
Přepište doplňovačku nad barevným rámečkem a zašlete jako přílohu na můj mail. Do předmětu mailu napište VAC_DE_7B
Celý článek...Pátek 20.3 Zeměpis 7.B, prosím, pište příjmení a třídu I.B
Pátek 20.3 Zeměpis 7.B, prosím, pište příjmení a třídu I.B
Odpovězte na meil: ivo.bruna@zs-spitalska.cz (najdeš v učebnici):
1) Jaké jezero je největší na světě?
2) Jaké jezero je nejhlubší na světě?
3) Zjisti, kolik Eiffelových věží (300 metrů) bychom museli naskládat na sebe v jezeře Bajkal, aby poslední vyčnívala z vody?
4) Jaké je neslanější jezero na světě?
PRACOVNÍ ČINNOSTI - 17.3. + 24.3. - obě skupiny
Téma. ZELENINA, BRAMBORY - uvařit rodičům, případně s drobnou dopomocí rodičů, zeleninové nebo bramborové jídlo. Jídlo vyfotit a požádat rodiče o jeho hodnocení, které mi odevzdáte. Děkuji.
Celý článek...Fyzika
Opakování - rychlost 18. 3
1.Vlak jedoucí rychlostí 18 m/s ujel rovnoměrně vzdálenost mezi dvěma semafory za 7 min 50 s. Jaká je vzdálenost mezi semafory?
2. Nákladní automobil vyjel v 7:10 h a dorazil do místa vzdáleného 150 km v 9h 40 min. Jakou průměrnou rychlostí se pohyboval?
2,5 km = m 2,25 min= s 25m/s = km/h
400 mm = dm 465 min = h 54 km/h = m/s
vypočítané příklady odeslat na mail : jasanova@zs-spitalska.cz
Celý článek...DĚ 17.3.
Matyáš Korvín a křížová výprava proti Čechám
Výpisky z této látky již máte, znovu si v učebnici pročtěte všechny informace a pokuste se je převyprávět svými slovy.
Dějiny udatného národa českého, náš oblíbený český lev díly 46 a 47. Na stránce máte různé kvízy a hry. https://dejiny.ceskatelevize.cz/208552116230046/
Celý článek...Středa 18.3.2020 Zeměpis 7.B
Obyvatelstvo Asie /str.12-13/ - přečíst a udělat výpisky. I.B
DĚ 13.3.
ČECHY PO HUSITSKÉ REVOLUCI
UČ. str. 82 - 84 pročti a vypiš do sešitu, nezapomeň překlreslit diagram na str. 82. Prohlédni si obrázky.
PS - str. 42 cv. 1.- 4.
Celý článek...Učivo na pátek 13.3.2020 ZEMĚPIS
7.A – Zeměpis: Téma: Asie – přírodní krajiny /učebnice strana 10/
Úkoly: 1. Přečíst 2. Vypsat do sešitu:
a) Jaké druhy krajin se nacházejí v Asii?
b) Jaká fauna se nachází v Asii?
c) Jaká flora se nachází v Asii?
d) Zjisti vše o koni Převalského, která ZOO ho zachránila před vyhubením?
Pro všechny: Používejte učebnici, která se týká učiva ASIE.
Český jazyk, literatura a sloh
VE ČTVRTEK 23. 4. 2020 BYCHOM SI VYZKOUŠELI VYUČOVÁNÍ FORMOU
VIDEOKONFERENCE OD 13:00 DO 14:00HODIN, NAPÍŠI VÁM ODKAZ.
POKUD SE NÁM TO BUDE DAŘIT, BUDEME MÍT TÍMTO ZPŮSOBEM VŽDY VE ČTVRTEK TAKTO VYUČOVÁNÍ Z ČESKÉHO JAZYKA.
ODKAZ: https://zs-spitalska.webex.com/meet/nidlova
LITERÁRNÍ VÝCHOVA - 22. 4. 2020
Připomínám úkol z minulé hodiny literatury - čtenářský list - Čítanka str. 135 - 143
- dnešní úkol - Čítanka str. 152 - 157
- přečíst a zápis do sešitu LV - název ukázky, autor, hlavní postavy
Odpovědi na otázky z textu ukázky též do sešitu - písemně:
1) Proč se lidé dostávají do problémů?
2) Vypiš ještě další dědečkovy myšlenky
SLOH - 21. 4. 2020
do sešitu slohu: učebnice str. 169/ žlutý rámeček - Téma: ŽIVOTOPIS
Složky životopisu: loňského roku jsme se tomuto tématu také věnovali - dnes si zapište do sešitu Slohu ze žlutého rámečku 5 složek životopisu - osnovu: vypište vždy, co do složky patří:
1. Osobní údaje - .......................
2. Dosažené vzdělání - .................................
3. Dosavadní pracovní zkušenosti - ................................
4. Ostatní schopnosti a dovednosti - .............................
5. Doplňující informace - ..........................................
MLUVNICE - 20. 4. 2020 -zasílejte nejdéle do čtvtka 23. 4. 2020
1) Učebnice str. 74/ cv. 6 a) + b) - napiš dle příkladu:
vzdělaný - vzdělanec - vzdělanost
2) Větný rozbor:
Už na chodbě jsem cítil vůni cukroví.
a) Urči slovní druhy
b) Vyznač, urči a popiš všechny větné členy
c) urči mluvnické kategorie:
na chodbě -
vůni -
cukroví -
cítil jsem -
3) Urči vedlejší věty: (podtrhni hlavní a vedlejší větu, zapiš vzorec souvětí, jaké je to souvětí, napiš otázku na vedlejší větu a druh vedlejší věty):
Přál si, aby rodiče přijeli co nejdříve.
Kdo nic nedělá, nic nepokazí.
Když ptáčka chytají, pěkně mu zpívají.
Jak si kdo ustele, tak si lehne.
Na dovolenou chceme jet někam, kde je teplo.
MLUVNICE - 16. 4. 2020 - zasílejte nejdéle do pondělí 20. 4. 2020 - nutné
Příští týden bych vám napsala, jak se připojit na videokonferenci, určila dopolední čas a mohli bychom látku probrat jiným způsobem. Také bychom se slyšeli i viděli. Jednalo by se o čtvrtek. Pokud to bude vše v pořádku, pokračovali bychom tak 1x za týden místo mluvnice.
1) Učebnice str. 66/cv. 2 - celé cvičení napište podle vzoru:
jasná noc x tmavá, temná noc
2) Větný rozbor:
Nasliněným malíčkem jsme zjišťovali směr větru.
a) Urči slovní druhy
b) Vyznač, urči a popiš všechny větné členy
c) urči mluvnické kategorie:
malíčkem -
směr -
větru -
nasliněným -
zjišťovali jsme -
Literární výchova - 15. 4. 2020
Čítanka str. 135 - 143
Vytvořte ČTENÁŘSKÝ LIST
- název
- autor
- překladatel
- něco o spisovateli
- hlavní postavy
- stručně děj
Na závěr malé hodnocení ukázky, můžete i namalovat obrázek
Ve škole si pak uděláme k tomuto listu besedu.
SLOH - 14. 4. 2020
Napiš do sešitu Slohu cv. z učebnice str. 32/cv. 6a)
- Dopňte do vět vhodná zájmena: (nevysvětlujte, uděláme ve škole)
Úkoly ze slohu, literatury a mluvnice už tento týden dávat nebudu, kdo nemá všechny
úkoly z mluvnice, doplňte si je a pošlete mi je, abyste měli všechno splněno. Další úkol
bude až po Velikonocích z literární výchovy.
Přeji všem pěkné Velikonoce a dobrou náladu.
MLUVNICE 6. 4. 2020 - (kdo jste ještě některé úkoly z mluvnice neposlal/a, dopošlete je do středy 8.4.2020)
1) Větný rozbor: a) Urči slovní druhy
b) Vyznač a urči všechny větné členy
Malé skupinky lidí se scházely na náměstí.
Skupinky poutníků odpočívaly ve stínu lípy.
2) Urči vedlejší věty: (podtrhni hlavní a vedlejší větu, zapiš vzorec souvětí, jaké je to souvětí, napiš otázku na vedlejší větu a druh vedlejší věty):
Když strýček odjel do ciziny, nic jsme o něm nevěděli.
Zdálo se mi, že slyším nahoře zvuk kroků po kamení.
Žádali jsme letušku, abychom mohli nahlédnout do kabiny.
Otočila se tam, odkud zaslechla hlasy.
Dům vám postavíme, jak si budete přát.
3) Doplň bě/bje a přepiš:
Družice se dostala na ob - žnou dráhu. Staré ob - živo bylo staženo. Při kontrole ob - l velitel celý ob - kt. Ob - dnali jsme si k ob - du řízek. Prázdniny ub - hly jako voda. To je nádherný b - louš. Koně ob - hli celý výb - h. To byl můj ob - v.
MLUVNICE - 1. 4. 2020
1) Přepiš a doplň pouze zájmeno můj - str.29/cv. 14 a)
(Podívejte se na internet a zopakujte si skloňování zájmene můj, abyste všechny tvary doplnili správně - záleží na správně položené pádové otázce)
2) Větný rozbor:
Po návratu se mu udělalo špatně.
a) Urči slovní druhy
b) Vyznač a urči všechny větné členy
3) Urči vedlejší věty: (podtrhni hlavní a vedlejší větu, zapiš vzorec souvětí, jaké je to souvětí, napiš otázku na vedlejší větu a druh vedlejší věty):
Bylo by vhodné, abychom se o tom přesvědčili.
Zatím co jsi snídal, pověsila jsem prádlo.
Netušil, jak jen to udělá.
Rozloučil se tam, kde se poprvé potkali.
LITERÁRNÍ VÝCHOVA - 31. 3. 2020
1) Přečtěte si ukázku A. Lingrenové od str. 124 do str. 129 (včetně komentáře od N. Zdražilové za ukázkou – psaný kurzívou)
2) Zapište si do sešitu název a autorku ukázky
a) hlavní myšlenka a o čem ukázka byla
b) odpovězte na otázky písemně do sešitu:
1. Proč kniha vyvolala skandál?
2. Jak to s knihou dopadlo? Zakázali ji? Byla oblíbená?
3. Jaký je Jonatan? Charakterizuj ho. (stačí pár řádků)
4. Jaké další knihy napsala A. Lingrenová?
SLOH - 31. 3. 2020
Učebnice str. 167/cv. 8 a)
Vypracuj do sešitu SLOHU - neposílej, překontrolujeme ve škole.
Příklad: útlý - štíhlý
Mluvnice 30. 3. 2020 - vypracuj a pošli
1) Urči druhy vedlejších vět (napiš vzorec souvětí, o jaké souvětí jde, otázku na vedlejší větu a druh vedlejší věty)
Odešel domů, jakmile mu skončila pracovní doba.
Je nepřípustné, aby se hádali na veřejnosti.
Vrátili jsme se tam, odkud jsme přišli.
Budeme přemýšlet, jaké akce můžeme ještě letos připravit.
Květiny voněly, až se mi zatočila hlava.
2) Větný rozbor:
Rychlík z Brna přijel na druhé nástupiště.
a) slovní druhy nad slova
b) urči větné členy a popiš
3) Učebnice str. 29/ cv. 12 - Doplň a přepiš
Mluvnice - 26. 3. 2020 - vypracuj a pošli
1) Doplň:
Ml-t kávu, odp-kává si trest, nem-losrdný nepřítel, p-šnil se m-šlenkou o dob-tí v-soké hory, v-kouzlil roztom-lý úsměv, nav-klý pohyb, nap-navý příběh, p-chavka b-la vel-ká, v-p-plat os-řelé mládě, dívala se z v-kýře, nezlob-l se na mě, tkl-vá melodie, dal b-ch si kous-ček v-uzeného mas-čka, l-tý boj, prob-há v-zkum, sb-haly se m- sl-ny, neb-l b-ch si jist, vzal sm-čec a v-hrával, nab-tá puška, upom-nka z knihovny, v-m-k na hrazdě, přiv-rala v-čka, v-děl b-tosti z jiné civ-l-zace.
2) Vypiš zájmena a urči jejich druh:
Chci se tě zeptat na tu příhodu. Tebe to nezajímá? Čí je ten výkres? To je film, který jsem včera viděl.
3) Větný rozbor:
Náš tatínek musí dnes hodně pracovat.
a) slovní druhy nad slova
b) urči větné členy a popiš
4) Urči vedlejší věty:
Slíbil nám, že si bude víc uklízet ve svém pokoji.
Než půjdeš do postele, vyčisti si zuby.
Odešel tam, kde to měli rádi.
Připravila jsem oběd tak, jak ho máte rádi.
Literární výchova - 25. 3. 2020
Čítanka - str. 130 - 134 - přečti
Zápis do sešitu LV:
Už zase skáču přes kaluže
Alan Mashall
Hlavní postavy: ......................
Pdpovědi na otázky ze strany 134: (písemně do sešitu LV)
1) ................
2) ................
3) ................
5) ................
(film můžeš i zhédnout a třeba i něco o něm napsat)
SLOH - úkol na 24.3.2020
Učebnice str. 167/cv.7
Napiš do sešitu Slohu 5 přirovnání dle zadání úkolu z učebnice, která můžeš použít při popisu osoby a při charakteristice
(Tento úkol neposílej e-mailem, stačí napsat do sešitu, ve škole si to pak probereme.)
ČESKÝ JAZYK - MLUVNICE
Prosím, doposílejte mi úkoly ze dne 16. 3. a 19. 3. - doopravím a odpovím
Prosím vypracovat a poslat do 25 .3. 2020
1) Přepiš a správně doplň: Učebnice str. 28/cv. 10 - doplň mě - mně:
pomůcka: doplň si místo mě,mně - tebe, tobě, tebe = mě, tobě = mně
1) Vedlejší věty příslovečné místní, časové a způsobové
místní - otázky: kam, kde, kudy,.... ? na místo
časové - otázky: kdy, dokdy,.... ? na čas
způsobové - otázky: jak, jakým způsobem,....? na způsob
PŘÍKLAD:
Vrať se tam, odkud jsi přišel.
1H, odkud 1V. SP
Kam se vrať? odpověď: Odkud jsi přišel. v.v. příslovečná místní
Když jsme se probudili, bylo již světlo.
Když 1V, 1H. SP
Kdy bylo již světlo? odpověď: Když jsme se probudili. v.v. příslovečná časová
Jak jsem začal, tak jsem skončil.
Jak 1V, 1H. SP
Jak jsem skončil? odpověď: Jak jsem začal. v.v. příslovečná způsobová
2) Urči tyto 3 souvětí obdobným způsobem: (příslovečné místní, časové, způsobové)
Jakmile se ozval hvizd, dal se pes do běhu.
Byl tak mokrý, jako by spadl do rybníka.
Rozloučili se tam, kde se poprvé setkali.
3) Z hlubokého lesa se ozývaly tajemné hlasy zvířat.
Urči: a) zapiš slovní druhy čísly nad slova
b) urči, vyznač a popiš větné členy
ČESKÝ JAZYK - MLUVNICE - 19. 3. 2020
Přepiš a doplň:
1) Učebnice str. 23/cv. 7a
2) Napiš a dej do množného čísla:
černošský atlet - ......................................................................
francouzský archeolog - ..........................................................
mělnický vinař - .......................................................................
maličký brouček - ....................................................................
brandýský policista - ...............................................................
krotký pták - ............................................................................
ruský sportovec - ....................................................................
městský strážník - ..................................................................
3) Babička vyprávěla večer vnoučatům pohádky o vílách.
Urči: a) zapiš slovní druhy čísly nad slova
b) urči, vyznač a popiš větné členy
c) urči mluvnické kategorie:
vnoučatům -
pohádky -
o vílách -
vyprávěla -
4) Urči vedlejší větu podmětnou a předmětnou
(na větu podmětnou se ptámě 1. pádem, na větu předmětnou se ptáme ostatními pády NE OTÁZKOU 1. PÁDU) - vypisuj celou pádovou otázku
Napiš a urči jednotlivá souvětí a vyznač: a) větu hlavní a větu vedlejší
b) vzorec souvětí a jaké je to souvětí
c) zapiš otázku na větu vedlejší
d) zapiš, jaká je to vedlejší věta: v. v. ...............
Zařídili jsme všechno, co nám bylo uloženo.
Nezdá se mi, že bude lépe.
LITERÁRNÍ VÝCHOVA - na 18. 3. 2020
Čítanka: str. 112 - 117
1) Přečíst
2) Zápisy do sešitu Literární výchovy
str. 112 Rabín Löw soudí jako Šalamoun
Eduard Petiška
Hlavní postavy: .......................
Hlavní myšlenka: .............................
rabín = ............................. vetešník = ...............................
Kdo to byl Šalamoun?
Porovnej s rabínem Löwem: ........................................................
str. 114 O golemovi
Václav Cibula
(přečíst oba příběhy)
Odpovědi na otázky ze str. 117 - otázka 1 a 2 - do sešitu
1) ..................................
2) ..................................
Sloh - 17. 3. 2020
Učebnice - str. 165 - MOJE SPOLUŽAČKA
(neposílat na e-mail, pouze zápis a vypracování úkolů do sešitu slohu)
- přečti a zápis do sešitu Slohu:
Moje spolužačka
(písemně vypracuj do sešitu slohu)
str. 166/ cv. 4a) vnější popis: .....................
4b) Napiš osnovu dle odstavců: 3 odstavce
1) Úvod:
2) Stať:
3) Závěr:
4c) chyba: ............................. správný tvar: .............................................
Český jazyk - mluvnice na 16. 3. 2020
Poslat vypracované do úterý 17. 3. 2020 na e-mail: nidlova@zs-spitalska.casablanca.cz
1) Doplňovačka: přepiš a doplň:
Všem školám b - lo oznámeno, že prázdniny b - l - prodlouženy. Děti se dopustil - chyb - v koncovce podstatných jmen. Žáci měl - radost, že se naučil - počítat do 100. Konec představení oznám - l - tři údery. Nepl - tval - zb - tečně slov - . Půjčím ti knihy, které se m- velm - l - b - l - . Vracejte se ke knihám, které vás při čtení upoutal - . Polární badatelé se v - dal - za nov - m - ob - v - .
2) Odpoledne si v parku hrálo malé dítě.
Urči: a) zapiš slovní druhy čísly nad slova
b) urči, vyznač a popiš větné členy
c) urči mluvnické kategorie:
v parku -
dítě -
malé -
hrálo si -
d) Zapiš antonyma:
odpoledne x první x
malé x nahoře x
e) Vytvoř 2 a 3. stupeň ( stupňování přídavných jmen):
malý -
dobrý -
milý -
3) Učebnice str. 103/cv. 2 - urči vedlejší věty podmětné a předmětné: poslední 4 souvětí
(na větu podmětnou se ptámě 1. pádem, na větu předmětnou se ptáme ostatními pády NE OTÁZKOU 1. PÁDU) - vypisuj celou pádovou otázku
Napiš a urči jednotlivá souvětí a vyznač: a) větu hlavní a větu vedlejší
b) vzorec souvětí a jaké je to souvětí
c) zapiš otázku na větu vedlejší
d) zapiš, jaká je to vedlejší věta: v. v. ...............
Český jazyk - mluvnice - 12.3.2020
Poslat vypracované do pátku 13.3.2020 na e-mail: nidlova@zs-spitalska.casablanca.cz
1) Doplňovačka - přepiš a doplň:
Pep - k v - pravuje
Jednou jsme šl - s rodiči a se sestrou na nádraží. Bál - jsme se, že přijdeme pozdě. Najednou jsme uv - děl - nějakého pána na pol - . Tatínek s mam - nkou na něho zavolal -, kol - k je hodin. Nedočkal - se však odpovědi. Když jsme se přibl - žil - bl - že, poznal - jsme, že to b - l strašák. Dal - jsme se do sm - chu. Potom jsme šťastně došl - na nádraží, kde už čekal - cestující a hučel - dav - . Když oznám - l - příjezd našeho vlaku, urychleně jsme nastoup - l - a za chv - l - odjel - .
2) Malé skupinky lidí se scházely na náměstí.
a) zapiš slovní druhy čísly nad slova
b) urči, vyznač a popiš větné členy
c) urči mluvnické kategorie:
skupinky -
na náměstí -
malé -
scházely se -
3) Učebnice str. 103/cv. 2 - urči věty podmětné a předmětné - první čtyři souvětí:
(na větu podmětnou se ptámě 1. pádem, na větu předmětnou se ptáme ostatními pády NE OTÁZKOU 1. PÁDU)
a) napiš a urči jednotlivá souvětí a vyznač: a) větu hlavní a větu vedlejší
b) vzorec souvětí a jaké je to souvětí
c) zapiš otázku na větu vedlejší
d) zapiš, jaká je to vedlejší věta: v. v. ...............
11. 3. 2020 - Literární výchova
Čítanka - str. 96 -100
- do sešitu LV - název, autor, hlavní postavy, hlavní myšlenka
- odpovědi na otázky ze str. 100 - otázky 1, 2, 3
- stručně životopis - Alois Jirásek
English homewok 11-12/3/2020 - R. CHECA
Zopakovat celou lekci 5. Slovíčka, 2. a 3. stupeň přídavných jmen, min.časy sloves!!!!
Učebnice s.66 cv 1 a 2 do sešitu.
Celý článek...Pascalův zákon
Pracovní list: Pascalův zákon
Jak velká tlaková síla vyvolá v kapalině tlak 1,2 kPa, jestliže působí na plochu pístu o obsahu
4 dm2?
Plocha pístu je 12 cm2. Jak velký tlak vznikne v kapalině, působí-li na píst síla 28 N?
Jak velká je plocha pístu, jestliže síla 280 kN vyvolá v kapalině tlak 7 MPa?
V nádobě tvaru válce je uzavřena kapalina pístem, jehož průřez má obsah 25 cm2. Jaký tlak vznikne v kapalině, jestliže na píst působí tlaková síla 30 N?
Píst má obsah 0,25 m2. Jak velkou tlakovou silou působí kapalina na tento píst, je-li v kapalině tlak 8 kPa
Celý článek...Výtvarná výchova
Při hodinách výtvarné výchovy mimo jiné kreslíme a malujeme různými nástroji a barvami.
Celý článek...Výlet do Mirákula
V pátek 31.5. jsme spolu se třídou 6.A navštívili Mirákulum v Milovicích.
Celý článek...Exkurze a výroba vánoční ozdoby - Karlštejn
Exkurze a workshop - výroba vánoční ozdoby na Karlštejně.
Muzeum Betlémů.
Tvořivá vánoční dílna.
Celý článek...Projektový den - PRAHA
Projektový den - Praha.
V rámci projektového dne Praha jsme navštívili spolu se třídou 7.A Vyšehrad.
Celý článek...Projektový týden - Edison
V týdnu 16.9. - 20.9.2019 se na naší škole konal projekt Edison - Poznáváme cizí země.
Exkurze - Festival vědy
Ve středu 4.9.2019 jsme společně se třídou 7.A navštívili v Praze 6 - Dejvicích, na Vítězném náměstí - FESTIVAL VĚDY.
Celý článek...Zahájení nového školního roku 2019/2020
V pondělí 2.září 2019 jsme společně zahájili nový školní rok.
Přejeme si všichni šťastný a úspěšný nový školní rok a aby byl lepší než ten minulý
Výlet na Karlštejn - Včelí hrátky
V pátek 14.6.2019 jsme byli na výletě na Karlštejně spolu se 6.A. Zúčastnili jsme se vzdělávacího programu Včelí hrátky.
Celý článek...Projektové dny 2.5. a 3.5.2019
Projektové dny 2.a 3.5.2019 na naší škole s názvem Města ČR.
Naše třída spolu se třídou 6.A navštívila lázeňské město Poděbrady, které se nachází ve Středočeském kraji a je známo, že právě tam se lidé jezdí léčit s nemocí srdce a oběhového ústrojí.
Mikroklima 2018
31. května se naše třída zúčastnila v proseckém parku Přátelství ekologické a dopravně - výchovné akce MIKROKLIMA 2018.
Celý článek...E X K U R Z E D O N Á R O D N Í H O D I V A D L A
V hodinách literární výchovy, slohu a vlastivědy jsme si na začátku dubna 2018 povídali o Národním divadle. V pátek 6.4. jsme se vydali naše teoretické poznatky ověřit v praxi.
Celý článek...J A R O D Ě L Á P O K U S Y
Jednalo se o soutěž - skupinovou práci při projektovém dnu konaném 13.3. 2018. Účelem bylo výtvarné zpracování tulipánu na šabloně. Hotová díla vidíte na fotografiích pod tímto textem, zblízka si je můžete prohlédnout v OC Europark, kde budou spolu s ostatními soutěžními návrhy až do 8. dubna vystavena.
Celý článek...P O L I C E J N Í M U Z E U M
- Protože je naše třída volební místností a v pátek 12. ledna 2018 se konalo první kolo prezidentských voleb, využili jsme tento den k návštěvě MUZEA POLICIE ČR. V hodinové diskuzi s pracovníkem muzea panem Holubem jsme mluvili o policejní práci, o právech a povinnostech lidí a o zajímavých případech z policejní praxe. Vyzkoušeli jsme si "na vlastní kůži" také některé zbraně a ochranné prostředky, které policie používá. V druhé části návštěvy jsme si prohlédli zajímavé sbírky muzea, dozvěděli se o historii policie a zahráli si na detektivy : hledali jsme zapomenutý "zlaťák" z vypáčené pokladny, snímali otisky prstů, pátrali po otisku boty pachatele a pídili se po důkazu - zakutálené vystřelené nábojnici. Muzeum nás natolik pohltilo, že jsme neprošli zdaleka všechny exponáty.
V Á N O C E V J I N Ý C H Z E M Í C H
Vánoční tradice a obyčeje v Čechách, na Moravě, ve Slezsku zná každý. Jaké obyčeje mají ale lidé jinde ve světě? To bylo náplní projektovektového dne, který se uskutečnil 28. listopadu 2017. Z obrázků je patrné, že šlo o skupinovou práci.
Celý článek...Divadelní představení
Třetího října naše třída navštívila divadelní představení
Pipi dlouhá punčocha.
Celý článek...Dopravně bezpečnostní akce
18. září 2017 jsme se v rámci projektového dne zúčastnili dopravně bezpečnostní akce na Proseku.
Celý článek...Výtvarná výchova na 12.3.
Připravte vlastmí návrh, jak by mělo vypadat "dětské hřiště" , stačí tužkou na jakýkoliv papír A4, zahrajte si na designéra a architekta
NETEKOUCÍ VODA A LUCEMBURKOVÉ
Ve srředu 4. dubna 2017 netekla u nás ve škole voda. Tuto situaci třída IV. B využila k návštěvě zajímavé výstavy MAGIČTÍ LUCEMBURKOVÉ, která se konala v historických prostorách Křížové chodby pražského Karolína.
Celý článek...P R O J E K T O V Ý D E N
V úterý 6. 12. 2016 proběhl na ZŠ Špitálská projektový den. Týkal se, jak v prosinci bývá zvykem, vánoční doby.
Celý článek...Návštěva CHOCO STORY
Ve středu 22. února jsme navštívili muzeum čokolády nacházející se nedaleko pražského Staroměstského náměstí
Celý článek...Dopravní hřiště
V rámci výuky dopravní výchovy v letošním školním budeme mimo jiné navštěvovat i DDH Prosek. Na podzim a jaře absolvujeme praktické nácviky jízdy na kole (podle dopravních předpisů), v zimě pak teoretickou přípravu v učebně areálu.
Celý článek...Projektový den
Dne 24. listopadu byl na naší škole projektový den na téma " PESTROBAREVNÝ PODZIM ". Věnovali jsme se podzimním básním, kreslení, kolorování a lepení ježků. Nakonec se děti rozdělily do skupinek, ve kterých společně vytvářely myšlenkové mapy. Projektové vyučování bylo příjemným zpestřením posledního listopadového týdne.
Projektový den
Symbolem letošního projektového dne, který proběhl 1. 12. 2015, se staly vánoce. Vytvořili jsme pracovně-výtvarné skupiny a pak lepili, kreslili, malovali, vybarvovali, obtahovali, posypávali suchou krupičkou. A co nakonec ? Hodnotili jsme práce ostatních skupin. Ostatně, podívejte se sami....
Plavecký výcvik
Plavecký výcvik třídy III. B v rámci tělesné výchovy probíhá již druhým školním rokem v Aquacent-ru Šutka. Městskou hromadnou dopravu jsme od září vyměnili za pohodlí nasmlouvaného autobusu. Výuka probíhá vždy ve středu dopoledne. Podle vyjádření plaveckých instruktorů jsme se v plavání proti loňsku zlepšili, také proto letos plaveme v nově vytvořených skupinách.
Zemědělské muzeum
Hlavním tématem výstavy, kterou jsme zhlédli 5. února v Národním zemědělském muzeu, byl les. Šlo o fantazijní zážitkovou interaktivní hru (výstavu) s průvodkyní, která vyprávěla příběh lesa, jak jej znají lesníci.... Po skončení pořadu jsme se ještě byli podívat na výstavku obalové techniky a navštívili zdejší "vozový park" traktorů .
Škola v přírodě Janov nad Nisou 16. - 20. května 2016
Dopravní výchova
Dopravní hřiště
V rámci výuky dopravní výchovy v letošním školním budeme mimo jiné navštěvovat i DDH Prosek. Na podzim a jaře absolvujeme praktické nácviky jízdy na kole (podle dopravních předpisů), v zimě pak teoretickou přípravu v učebně areálu. První "jízdy" se celkem vydařily, počasí nám také přálo, ostatně zde je několik momentek....
Návštěva muzea
Ve středu 22. února jsme navštívili unikátní muzeum čokolády nacházející se nedaleko pražského Staroměstského náměstí.
Dozvěděli jsme se zajímavosti z pěstování kakaovníku, historie čokolády, ochutnali její různé druhy, zhlédli krátký film mapující cestu od trhání čokoládových bobů až po distribuci hotových čokoládových produktů, na vlatní oči nahlédli " pod pokličku" výroby čokoládových pralinek s oříškovým krémem a zúčastnili se workshopu kreslení kreslení obrázku dvěma druhy čokolády. Vytvořili jsme tak dílo, které bylo vzhledem k záruční lhůtě brzy po svém vzniku snědeno. Kdo měl ještě chuť, mohl si rozličné čokoládové výrobky koupit v obchodě, který byl součástí muzea.
projektobý den
Návštěva CHOCO STORY
Návštěva CHOCO STORY
Ve středu 22. února jsme navštívili muzeum čokolády nacházející se nedaleko od pražského Staroměstského náměstí.
Celý článek...Český jazyk, literatura a sloh
11. 3. 2020 - Literární výchova
Čítanka - str. 96 -100
- do sešitu LV - název, autor, hlavní postavy, hlavní myšlenka
- odpovědi na otázky ze str. 100 - otázky 1, 2, 3
- stručně životopis - Alois Jirásek
Celý článek...TV-kruhový trenink a materiál k rozcvičce
Kruhový trenink obden, idealně cvičit před zrcadlem, kde je možná okamžitá zpětná vazba:
5 serií po 4 cvicích, pauza mezi seriemi 30-45 s
8 - 12 x dřep
8 - 12 x klik
35 vteřin výdrž planch
8- 12 x downwarded dog
technika cviků:
https://www.youtube.com/watch?v=aclHkVaku9U
https://www.youtube.com/watch?v=Q7cPaJZoOng
https://www.youtube.com/watch?v=yeKv5oX_6GY
https://www.youtube.com/watch?v=EmuWO7IdZ0g
Material k rozcvičce:
https://www.youtube.com/watch?v=HDfvWrGUkC8
https://www.youtube.com/watch?v=R6n7tHiSlzY
https://www.youtube.com/watch?v=T76BHrT8wBg
https://www.youtube.com/watch?v=f8knLSFeQ84
https://www.youtube.com/watch?v=mWPtf9TQDic
Tělesná výchova je předmět stejný jako každý jiný a bez přípravy na něj, nemůžete očekávat že budete uspěšní.